Prema naučnim istraživanjima deca pre druge godine života, kada se mozak intenzivno razvija, ne bi trebalo da budu izložena uticaju mobilnih telefona I bilo kojih drugih digitalnih tehnologija. Nakon druge godine se takodje ne preporučuje upotreba modernih tehnologija , ali ukoliko im ih roditelji omoguće, mora biti ograničeno na maksimalno pola sata, do sat vremena.
I ako postoji mnogo edukativnog sadržaja , koji je pogodan I za mladju decu (neke edukativne igrice), vrlo je važno da roditelji kontrolišu sadržaj I vreme provedeno uz njega, jer deca nemaju osećaj za vreme, sama neće iskljuciti npr igricu koju igraju, jer kod njih ona izaziva osecaj zadovoljstva, a prekidanjem upotrebe kod dece se izaziva bes I ljutnju.
Sve cešće su deca izložena stranim jezicima od najranijeg uzrasta I pre nego što je baza maternjeg jezika stvorena. Zbog toga deca često koriste strani jezik u komunikaciji, jer se maternji jezik nije razvio. Što dovodi do toga da se sve više dece obraća na engleskom jeziku, boje, oblike takodje ne znaju da imenuju maternjim jezikom itd.
Usled višečasovnog gledanja televizije deca ne ostvaruju dvosmernu komunikaciju. Razgovaraju sa samim sobom, bez odgovora , zbog čega su deca sve nesigurnija u razgovorima, rečnik je sve siromašniji, ne bogati se, ne znaju da postave pitanje.
Sve vise je prisutno da roditelji hrane dete dok je detetu telefon u rukama, kako bi ostalo mirno I kako bi bili sigurni da je nahranjeno, u tim trenucima dete jede mehanički, bez razmišljanja šta je I koliko pojelo, pored toga roditelji ne imenuju hranu koju deca jedu, pa tako deca ostaju uskražena za još jednu informaciju I zbog toga ne znaju šta su jabuka, banana…
Nove generacije su I gojaznije, ne znaju da trče, skacu, da se dočekaju ispruženih ruku kada padaju, sve manje se igraju sa drugom decom, motorički su nespretni I nesigurni jer provode previse vremena sedeci, aktivirajući samo prste na rukama.
I pored malog broja pozitvnih faktora za razvoj, mnogo više je onih negativnih , a utiču na poremećaj pažnje, kašnjenje u razvoju, kašnjenje u govorno – jezičkom razvoju, a mogu izazvati kod dece agresiju i zavisnost.