Mnogo pre prvih reči dete ostvaruje komunikaciju sa svojom okolinom putem pokreta, imitacije, dodirom, na taj način upoznaje svoju okolinu i ostvaruje senzorna iskustva.
Tokom prvih godina života kod dece se postepeno razvija doživljaj telesne celovitosti koji je usko povezan sa razvojem svesti i ličnosti.
Metod reedukacije psihomotorike predstavlja samostalni metod terapije dece mladjeg uzrasta sa ciljem da osveste njihovu telesnost, odnose sa prostorom i sa drugim.
Pokreti tokom izvodjenja vežbi, kao i sva osećanja koja ga prate imenujemo, na taj na način psihomotorna aktivnost postaje deo svesti. Ove vežbe imaju pozitivan efekat na socijalizaciju kao i na podsticanje govora kod dece kod koje je dijagnostifikovan usporen razvoj psihomotorike.
Izvodjenje različitih pokreta pozitivno utiče na sazrevanje mozga što dovodi do bolje psihomotorne organizovanosti i višeg stepena funkcionisanja deteta.
Reedukaciju psihomotorike čine opšte i specifične vežbe.
U opšte vežbe spadaju: vežbe ritmike, vežbe imitacije, vežbe doživljaja telesne celovitosti. Specijalne vežbe podeljene su u nekoliko grupa: vežbe orjentacije u vremenu, vežbe orjentacije u prostoru, vezbe gnostičkih sposobnosti, vežbe praksičkih sposobnosti i vežbe govora.