Predškolski period za mnogu decu i roditelje je u toku, uskoro počinju testiranja, a veliki broj roditelja vredno radi sa svojom decom kako bi spremni dočekali 1.septembar. Nekoliko logopedskih saveta je pred vama kako bi uvideli da li je i koliko dete spremno za prvi dan škole.
Na predškolskom uzrastu kod dece počinje da se razvija glasovno – akustička analiza i sinteza. Pored pravilnog izgovora svih glasova srpskog jezika na uzrastu oko 6.godine od dece se očekuje da prepoznaju glasove od kojih je sastavljena reč – analiza, što će deci pri polasku u školu omogućiti lakše pisanje. Da li je dete ovladalo sintezom možete proveriti tako što ćete kraću reč detetu podeliti na glasove npr. K A P A, ukoliko dete glasove može da spoji u reč znači da je dete ovladalo sintezom, što će detetu omogućiti da razume pročitanu reč, a kasnije i tekst.
Do 6.godine dete bi trebalo da pravilno izgovara sve glasove maternjeg jezika. Ukoliko dete sa polaskom u školu ne izgovara sve glasove pravilno može doći do teškoća pri pisanju, kada dete ne pravi razliku izmedju glasova koji se razikuju po zvučnosti (tudji – tući), onda dolazi do pojave grešaka pri pisanju. Takodje, ukoliko dete neprvilno izgovara glasove npr. č, dz, š, vrlo često može doći do toga da dete u pisanju greši i piše slovo onako kako izgovara odredjeni glas, tako se može desiti da dete reč čokolada izgovara cokalada, te tako i piše reč.
U prvom razredu deca uče da pišu štampana i pisana ćirilična slova, s obzirom na obimnost “posla” preporučuje se da deca u predškolskom uzrastu prepoznaju, ali i znaju da pravilno napišu bar manji broj grafema, kako polazak u skolu ne bi predstavljao stresan period kako za decu tako i za roditelje.